Idérig eventmedarbejder med interesse for bæredygtighed til perspektivrig projektstilling

Har du erfaring med at udvikle og afholde store og små events?

Vil du være del af et team, der arbejder på at gøre Den Fynske Landsby til et moderne museum for bæredygtighed og et af de første museer i Europa med bæredygtighed i centrum af vores fortælling og tilbud? Vil du være med til at gøre fremtiden grønnere med udgangspunkt i historien?

Museum Odense søger en engageret og idérig projektmedarbejder til en tidsbegrænset projektstilling, der skal bidrage til at gøre Den Fynske Landsby til et frilandsmuseum med fokus på bæredygtighed, fællesskab og cirkulær levevis og sikre, at vores tilbud når ud til mange og opleves som spændende og berigende at deltage i.

Med udgangspunkt i den historie, Den Fynske Landsby formidler, ønsker vi at give vores besøgende et perspektiv på nutidens udfordringer og inspiration til, hvordan vi sammen kan løse dem. Det gør vi ved at formidle gamle teknikker, processer og traditioner med et nutidigt perspektiv og ved at bruge landsbyen som ramme og platform for nye, moderne og kreative formidlingsaktiviteter og større events, der taler aktivt ind i både nutid og fremtid.

Derfor har vi brug for dig, som brænder for klima og bæredygtighed, tænker anderledes, kreativt og vildt, og har erfaring med at udvikle og afholde store og små events, der når ud til både eksisterende og nye målgrupper.

Det er en stilling med mange forskelligartede opgaver, vi søger at besætte, og du skal derfor mestre kunsten at balancere mellem kreativ udvikling, planlægning og udførelse.

Som ansat bliver du del af det team, der arbejder med at skabe nyt liv, ny relevans og vilde oplevelser på museet via events og formidlingsaktiviteter.

Derudover er det vigtigt, at du har mod på at samarbejde med den brede gruppe af forskellige fagligheder, der arbejder i Den Fynske Landsby – lige fra den frivillige pensionist og praktikanten til tømreren og landmanden – samt ikke mindst eksterne samarbejdspartnere, som bliver inddraget i forbindelse med events.

Om dig
Din baggrund kan bestå af mange typer uddannelse eller erfaringer, men vi forventer, du har følgende dokumenterede kompetencer og kvalifikationer:

• Viden om og interesse for klima og bæredygtighed – herunder gerne netværk på området
    Erfaring med planlægning og gennemførelse af events (programlægning, budget-opfølgning mv.)
  • Nytænkende og kreativ; du er god til at få idéer, tænke ud af boksen og kombinere bæredygtighed og kulturhistorie på nye måder
  • Lyst og evner til at tage del i det praktiske arbejde omkring aktiviteter og events fra at tænde et bål, flytte et bord og købe ind til oprydning, når dagen er slut
  • Glæde ved og erfaring med direkte formidling til store grupper og dialog med nye mennesker
  • God til at kommunikere internt og eksternt, herunder indsigt i formidling vha. lyd, tekst og billeder
  • Stærke samarbejdsevner med mange forskellige typer af mennesker

Vi tilbyder

• Et spændende og inspirerende arbejde med stor mulighed for at præge udviklingen af et af landets store frilandsmuseer og medvirke til at skabe et museum for bæredygtighed, som ikke er set før
  • Mulighed for at eksperimentere og afprøve nye formater og realisere spændende nye ideer indenfor udviklingen af moderne museer og aktiv involvering af gæster
    Mulighed for at gøre en forskel på et område, der berører os alle – klima og bæredygtighed
  • En afvekslende hverdag med både planlægning, udførende formidling og praktiske opgaver i forbindelse med events og museumsoplevelser
  • Et livligt, inkluderende og engageret arbejdsmiljø med vægt på trivsel og holdfølelse

Om Den Fynske Landsby
Den Fynske Landsby er et frilandsmuseum bestående af bygninger fra Fyn og øerne samt marker, haver og dyr. Vi er 13 helårsansatte samt yderligere ca. 12 medarbejdere når museet har åbent. Hertil kommer ca. 80 frivillige medarbejdere.

Den Fynske Landsby er under forandring til et nyt fokus og ny nødvendighed og relevans for vores gæster. Læs om vores vision og strategi på www.denfynskelandsby.dk eller kontakt os for yderligere information.

Den Fynske Landsby er en del af Museum Odense.
Læs mere om museet på hhv. denfynskelandsby.dk og museumodense.dk.

Løn- og ansættelsesvilkår
Stillingen er en tidsbegrænset projektstilling på 37 timer ugentligt med start 15. august (eller snarest derefter). Stillingen varer 14 måneder med mulighed for forlængelse.
Arbejdet vil ligge på både hverdage, weekender og i ferier. Du skal blandt andet være klar på at arbejde i dele af efterårsferien og de to første weekender i december (2023), samt dele af påskeferien og juli/ sommerferien (2024).

Aflønning sker i henhold til gældende overenskomst mellem den forhandlingsberettigede organisation og KL, med mulighed for at forhandle tillæg afhængig af kvalifikationer og erfaring.

Vil du vide mere?
Er du interesseret? Så kontakt udviklingschef Lise Gerda Knudsen på 21 38 84 85 / lgk@odense.dk eller formidlingsinspektør Dyveke Skov Larsen på 21 15 50 11 / dysla@odense.dk.

Det praktiske
Ansøgningsfrist er den 14. juni 2023. Samtaler forventes afholdt den 26. og 27. juni 2023.

Som en del af din ansøgning vil vi meget gerne have et oplæg til et kreativt og nytænkende bud fra dig på én eller flere aktiviteter, oplevelser eller events i Den Fynske Landsby, som har fokus på bæredygtighed, fællesskab og cirkulær levevis i nutiden med historien som platform eller ramme.

Dine bud kan enten være små, faste aktiviteter til vores gæster eller større weekendevents, og kan henvende sig til børn, unge eller voksne – eller måske det hele? Du bestemmer!

Museum Odense har administrationsaftale med Odense Kommune, hvilket betyder, at det er Odense Kommune, der praktisk håndterer ansøgningerne m.m. Alle gældende regler om håndtering af persondata og fortrolighed overholdes i den forbindelse.

Søg stilling