en
Forfattere

Løn- og personalekonsulent

Har du erfaring med løn- og personaleområdet og gerne fra den kommunale sektor og lyst til nye spændende oplevelser, så er du måske vores nye kollega?

Odense Bys Museers, Økonomi og Personale søger en løn- og personalekonsulent, som i samarbejde med teamets øvrige kollegaer, vil være med til at løfte opgaven med en sikker og effektiv løn- og personaleadministration for museets ledere og medarbejdere. Økonomi og Personale på Odense Bys Museer er et team bestående af 5 medarbejdere og er en del af afdelingen for Driftsudvikling.

 

Hos os får du:

  • En spændende stilling i en veldrevet organisation med varierende opgaver inden for løn- og personalesagsbehandling, herunder løbende udvikling og optimering af opgaven.
  • En attraktiv arbejdsplads i en velfungerende afdeling med store frihedsgrader og gode muligheder for selv at præge arbejdsopgaverne.
  • En stilling med en stor kontaktflade, både internt i afdelingen og på tværs af organisationen.
  • Gode og dygtige kolleger i et team med et godt sammenhold, løbende sparring og lyst til at lykkes sammen.

Dine primære ansvarsområder vil være:

  • Sagsbehandling i forbindelse med ansættelser, ændringer og fratrædelser.
  • Udarbejdelse af stillingsopslag.
  • Udarbejdelse af forslag til overenskomst- og lønindplacering samt korrespondance med den faglige organisation.
  • Lønindplacering, indberetning af fravær (ferie, barsel m.m.).
  • Kontaktperson til alle afdelinger med servicering af afdelingsledelserne og de ansatte.
  • Besvarelse af henvendelser fra ansatte, tillidsrepræsentanter m.fl. med vejledning i generelle regler om ferie, barsel samt overenskomst- og aftalefortolkning m.m.

Det forventes at:

  • Du har et stort kendskab til Silkeborg Data lønsystem.
  • Du har arbejdet som lønmedarbejder på et kommunalt/regionalt lønkontor eller i en sammenlignelig organisation, og du har mod på at servicere en samlet organisation.
  • Du har en god faglig ballast inden for løn, og at du arbejder struktureret, målrettet og kvalitetsbevidst.
  • Du har stor viden omkring overenskomster og kan omsætte disse til lønindberetning, vejledning omkring løn, lønsammensætning m.m.
  • Du har indgående kendskab til barsels- og ferieregler og kan administrere efter disse.
  • Godt kendskab til journalsystemer.

Som person er du:

  • Ansvarsbevidst, professionel og detaljeorienteret i din tilgang til opgaveløsningen.
  • God til at arbejde selvstændigt.
  • God til at overholde deadlines og følge op på opgaver.
  • Du er vant til og trives med at rådgive, vejlede og yde praktisk hjælp til ledere og sætter en ære i god kundeservice.
  • Du kan lide at arbejde i et travlt miljø.

Løn- og ansættelsesvilkår

Stillingen er på 32 timer ugentligt og er til besættelse 1. juni 2021 eller snarest derefter.

Løn- og ansættelsesforhold i henhold til gældende overenskomst mellem Kommunernes Landsforening og den faglige organisation.

Har du spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte funktionsleder Vibeke Sielemann, e-mail: vsi@odense.dk eller på telefon 20 90 13 14 eller administrationschef Jan Schmidt Nielsen e-mail: jsn@odense.dk eller på telefon 51 16 66 23. Vi vil se frem til at modtage din ansøgning og CV.

Ansøgning indsendes senest d. 21/4 2021 kl. 12.00.  Samtaler forventes afholdt den 26/4 2021.

Ansøgning indsendes elektronisk ved at gå ind på Odense Kommunes hjemmeside, Odense.dk/job.

Odense Bys Museer er en statsanerkendt selvejende museumsorganisation, der omfatter 7 udstillingssteder og beskæftiger 150 medarbejdere. Odense Bys Museer følger de kommunale overenskomster. Stillingen er knyttet til afdelingen Driftsudvikling. Med afsæt i eget fagområde arbejder medarbejderne på tværs af hele organisationen og indgår i eksterne netværk. Der er tale om et kreativt miljø med høj faglig profil.

Odense Bys Museer har administrationsaftale med Odense Kommune, hvilket betyder, at det er Odense Kommune, der praktisk håndterer ansøgningerne m.m. Alle gældende regler om håndtering af persondata og fortrolighed overholdes i den forbindelse.