Blomstrende forårskoncert – med musik gennem mere end 800 år

Blomstrende æbletræ
Blomstrende forårskoncert

Studerende ved Syddansk Musikkonservatorium præsenterer et varieret koncertprogram med fokus på lyden af blomster gennem mere end 800 år.

Kom med til en intim lytteaften, hvor vi stiller ind på lyden af blomster, som har inspireret komponister og digtere i århundreder. Vores program blander tre menneskestemmer med to træstemmer og sporer planternes resonans og rødder, der rækker langt tilbage i tiden. Vi hører blomster i Hildegard von Bingens klostersang fra det 12. århundrede, i Barokkens operamusik og Romantikkens havereverier, i Carl Nielsens danske salmer fra begyndelsen af det 20. århundrede og i sekulær, moderne musik. Vi håber, at vores forestilling standse tiden og skabe rum til en kollektiv refleksion over vores symbolske, spirituelle, sammenflettede og stadig mere skrøbelige forhold til blomster og den naturlige verden.

Musikerne er:
Océane Parades (sopran)
Louise Bernt Sørensen (sopran)
Nina Vinther (mezzosopran)
Katrine Ebbensgaard Jespersen (bratsch)
Rosanna Grezel (cello)

Musikere er studerende ved musikkonservatoriet SDMK og det Royal Conservatoire fra Scotland.

Koncerten er gratis og foregår tirsdag den 16. april kl. 19-20
i Carl Nielsen Museet, Claus Bergs Gade 11, 5000 Odense C