KULTURENS DØGN: Variationer og refleksioner over Andersen

Den smukke Mindehal i H.C. Andersen Hus danner den skønneste ramme, når lokale kunstnere giver deres fortolkning af H.C. Andersen i anledningen af Kulturens Døgn. Det er gratis at deltage.

Maria Junghans.

Variationer over et menneske kl. 15-15.30

Stykker af H.C. Andersens eventyr, dagbøger og sange væves sammen til en rørende og morsom fortælling om et menneske med udlængsel, identitetssøgen, melankoli, drømme og livsrejser på flere planer. Arrangementet indledes med fællessang.

Fortællingen er skabt og fremført af Maria Junghans.

Trio fra det musiske fællesskab LunArs.

Refleksioner over Andersen – En fortællekoncert om et menneske Kl. 15.30-16.00.

Gennem musik og rammeskabende ord leveres en fortælling om udlængsel, identitetssøgen, melankoli, drømme, kærlighed og livsrejser på flere planer. I et krydsfelt af musiske genrer fletter trioen udvalgt musik, selvskrevne sange og nyskrevet fortælling ind i deres bud på historien om H.C. Andersen igennem udvalgte scener fra hans liv.

Trioen består af folkemusikeren Anja Præst, den klassiske sanger Michelle Nora Lind og singer-songwriteren Stina Bekker. De er alle del af det musiske fællesskab LunArs, en gruppe af kvindelige udøvende kunstnere på Fyn.

Du er velkommen til at deltage i begge eller blot en enkelt optræden.