Årbogen Odense Bys Museer 2019

Årbogen

Årbogen 2019 er et skatkammer af historisk viden for alle, der vil have indblik i Odense Bys Museers mange spændende og varierede arbejdsområder.

I 12 medrivende artikler beretter museets medarbejdere om et år, der bærer præg af stor travlhed med udstillinger herhjemme og i udlandet, udgravninger på Fyn, banebrydende forskning og formidlingsprojekter for såvel store som små.

Årbogen kommer vidt omkring. Fra museumsdirektørens analyse over udviklingen i Odense Bys Museers besøgstal over intens forskning i oldtidens ligbrændingspraksis til skildringer af børneoplevelser og nye undervisningsformer. Den sidste del af årbogen præsenterer – som altid – de største højdepunkter fra året, der gik.

Alt i alt byder årbogen på nærværende kulturhistorie og fascinerende læsning med mange flotte illustrationer fra et begivenhedsrigt år på Odense Bys Museer.

Forlaget Odense Bys Museer