Med din hjælp kan vi købe portræt af digteren

Støt Museum Odense med 200 kroner og vær med til at købe et særligt H.C. Andersen-fotografi til museets samling.

H.C. Andersen lod sig gerne fotografere, og nu har vi i museet mulighed for at sikre et særligt fotografi af ham til vores samling.

Fotografiet knytter sig til H.C. Andersens udnævnelse som æresborger i Odense i december 1867. I april året efter kom han på genvisit i byen, og her dedikerede han fotografiet til rektorfruen ved Odense Katedralskole Lovise Henrichsen.

”I det Hjem hvor jeg fandt Hygge, / Da i Vaar jeg flagred’ hid, / Gjemmes vil min Billed-Skygge, / En Erindring om hiin Tid./ H.C. Andersen den 22 April 1868” står der bag på billedet, som H.C. Andersens Hus gerne vil erhverve og udstille.

Støtter du museet med en donation på 200 kroner, er du samtidig med til at sikre, at Museum Odense bliver stående på SKATs liste over godkendte, almennyttige foreninger og institutioner. At stå på listen betyder blandt andet, at museet kan få en væsentlig momskompensation, hvilket giver os bedre mulighed for at lave flere aktiviteter og udstillinger eller udvide vores samling, som indkøbet af H.C. Andersens fotografi er et eksempel på.

Når du støtter museet, beder vi samtidig om at få oplyst dit cpr-nummer. Det skyldes, at din donation er fradragsberettiget og automatisk bliver trukket fra i SKAT.

Du kan støtte os med 200 kroner her