Giv en gave til Museum Odense

Udstillinger er synligt museumsarbejde. Men de er kun toppen af isbjerget. Neden under gemmer sig mange års vigtig forskning i vores fælles kulturarv – for eksempel det H.C. Andersen-manuskript til ”Psychen”, vi for nyligt var så heldige at låne af herregården Knuthenborg, og som her undersøges af vores seniorforsker Ejnar Stig Askgård og konservator Grylle Beck Carstensen.

Det sensationelle manuskript viser os, hvordan digteren rettede i sine manuskripter, før viskelæderet var opfundet. Ny viden er det vigtigste grundstof, der gør vores formidling nutidig og spændende – med et gavebidrag på 200 kroner kan du støtte os i det arbejde.

Du kan støtte os her: https://museumodense.dk/om-os/stoet-os/

OBS! Nu kan du også nemt støtte os med MobilePay. Det eneste du skal gøre, er at sende os dit bidrag på 200 kroner via MobilePay på 766406.

Du får fradrag for indbetalingen, og derfor er det vigtigt, at du tilføjer følgende oplysninger i beskedfeltet i MobilePay:

1. Adresse
  2. Nr./CVR nr.  (vi indberetter automatisk dit bidrag til skat, så du kan få fradrag)