Klejner klar i Ville Vau

December lugter bare lidt mere af hjemmebag end andre måneder, ikke? Sådan er det også i Ville Vau, hvor bageren i anledning af julen frister med hjemmevredne klejner, vaniljekranse med hul i og et flot dekoreret kagehus med beboere. Og ikke nok med det – også den lækre gåsesteg er klar til servering. At det er lykkedes at blive klar med julemaden skyldes opskrifter fra Fru Nilsson, som sælger ud af godterne fra sin hjemmeside, som du finder her.

Bageopskrifterne adskiller sig fra andre opskrifter ved at kræve hæklenål og garn, men ligesom mange andre opskrifter er de hemmelige og svære at få fat i.

Men lige her yder Museum Odense dig en ekstra service og lover at sende dig opskriften på KLEJNER, hvis du sender os en mail – adressen er museum@odense.dk

Glædelig hæklejul!