Odense Bys Museers Årbog 2021

Den første april udkommer Odense Bys Museers Årbog

Det er altid med stor glæde, at museet præsenterer sin Årbog, og 2021 er ingen undtagelse. I 11 medrivende artikler præsenterer vi museets fagområder, hvor forfatterne kommer omkring spændende emner og har gravet dybt i viden, undersøgelser og ekspertise for at kunne bidrage til årbogen. Artiklerne, vi har valgt at bringe, kommer omkring arkæologi, H.C. Andersen, drømmen og vejen til et nyt museum, jubilæum i Den Fynske Landsby, skabelsen af et nyt børneunivers, og som altid rundes Årbogen af med de største highlights fra året, der er gået. Et år, der blev helt anderledes end det planlagte, men som alligevel var fyldt med spændende aktiviteter og events.

Årbogen henvender sig til alle med interesse for vores fælles kulturhistorie, og som vil læse indholdsrige artikler om vedkommende emner.

Bogen er en medlemsfordel for alle med årskort til Odense Bys Museer og udleveres dermed gratis. Derudover sælger vi den i alle billetsalg – herunder Den Fynske Landsby fra 1. april.