Kan fortiden hjælpe os i fremtiden?

240607 DFL

Den Fynske Landsby er museum for bæredygtighed, fællesskab og cirkulær levevis med historisk perspektiv. Det betyder, at vi arbejder med, hvordan vi kan lære af fortidens måde at leve på i fremtiden. I lydvandringen Fortiden i fremtiden og en ny podcast-serie på 5 afsnit bliver det arbejde endnu mere tydeligt.

I podcastserien interviewer værterne Maja Dalgaard Pøhler og Jesper Dalgaard Pøhler (der også står bag podcasten ’Bæredygtighed i virkeligheden’) eksperter inden for bygninger, tøj, mad, forbrug og fællesskab for at finde ud af, hvor det giver mening at kigge til fortidens måde at leve på for at lære nyt.

I lydvandringen ’Fortiden i fremtiden’ kan gæster høre frilandsmuseets egne vidende medarbejdere og frivillige fortælle om historiske emner, som kan inspirere vores måde at leve på i dag – både inden for jordbrug og madlavning og meget mere.

Du finder både lydvandring og podcast i Useeum-appen under Den Fynske Landsby.

Både lydvandring – eller podwalk – og podcast er finansieret af Albanifonden og produceret i samarbejde med podcasten Bæredygtighed i Virkeligheden, som Maja Dalgaard Pøhler og Jesper Dalgaard Pøhler står bag.