H.C. Andersen, Brødrene Grimm og overforbrug mødes i figuren Hubertus

240607 DFL

Glæd dig til en sjov og overraskende sommerforestilling for hele familien i hele juli.

Hvornår er nok, nok? Og kan vi få for meget?

Disse spørgsmål rejser sig, da den gamle skuespiller Hubertus begynder sin højtlæsning på gårdspladsen midt i Den Fynske Landsby og karaktererne i bogen begynder at få liv.

Inden han får set sig om, har eventyrets magi overtaget det hele: Vi møder velkendte karakterer fra både H. C. Andersen og Brødrene Grimms univers, men deres uendelige grådighed og kamp for flere og flere besiddelser skaber store problemer for Hubertus, der må tage alle midler i brug for at undgå, at det hele ender i kaos.

Forestillingen varer 30 minutter og henvender sig til hele familien.

Monologen INTET ER NOK er en hyldest til legen og fantasien. Forestillingen bygger videre på traditionen for udendørs sommerteater på de toppede brosten i Den Fynske Landsby.

Inspiration er datidens gadeteater og omrejsende comedia dell’arte: Der er ingen lyssætning, røde plyssæder eller stor scenografi, kun det rene teater og glæden og begejstringen ved at fortælle en god historie, hvor humor, fantasi og improvisation spiller en stor rolle.

Forestillingen finder sted foran Turuphuset (nr. 16).

Forestillinger: 1.- 31. juli hverdage kl. 11.30 og 13.30, lørdage kl. 11.30, søndage ingen forestilling.

Om INTET ER NOK

Manuskript og idé: Malte Frid-Nielsen og Jesper Dupont