Markedsføringsansvarlig til Museum Odense

Kan du sikre synlighed for Museum Odenses seks museer, herunder H.C. Andersens Hus, Carl Nielsen Museet, Den Fynske Landsby og bymuseet TID?
Er du begejstret ved tanken om at skulle fortælle om H.C. Andersen?
Kan du udstikke en tydelig retning og følge den?
Har du forståelse for arbejdet i et stort og mangesidet museum?
Er du af den overbevisning, at det giver mere at løfte sammen end hver for sig?

Museum Odense søger en dygtig markedsføringsansvarlig, som kan markedsføre museerne effektivt og medvirke til at fastholde og udbygge vores høje besøgstal. Du skal have indgående kendskab til markedsføringsbranchen og nysgerrighed efter at følge udviklingen og holde dig opdateret på nye trends. Samtidig skal du sikre, at vores samarbejdspartnere får de rigtige fortællinger, som vi er så gode til at skabe.

Du bliver en del af et levende og dynamisk Kommunikation & Markedsføringsteam, der arbejder tæt sammen i det daglige, og som har en stor kontaktflade både i og uden for huset. Vi søger sammen at skabe et kreativt miljø med højt til loftet.

Om dig

Stillingen kræver, at du:

• kan lægge en strategi og følge den
  • er i stand til at prioritere museets markedsføringsbudget
  • er stærk i digital markedsføring og kan bruge data herfra
  • kan opbygge og vedligeholde netværk
  • kan forholde dig systematisk og rolig i et til tider hektisk miljø
  • sætter samarbejde højt og forstår, hvad det betyder at arbejde i et team
  • er begejstret for kulturarv og dens betydning for alle mennesker
  • har god visuel og æstetisk forståelse

Om jobbet

I stillingen får du:

• ansvar for at udvikle markedsføring af samtlige seks museer inden for den vedtagne strategi
  • budgetansvar i samråd med kommunikationschefen
  • ansvar for at indsamle og analysere gæstedata
  • fem dedikerede kolleger med hver deres faglighed, som ser frem til, at du bliver en del af teamet
  • arbejdsplads i fantastiske lokaler midt i Odense

Om Museum Odense

Museum Odense er et af landets største statsanerkendte museer med 150 ansatte. Museum Odense driver de seks museer H.C. Andersens Hus, Carl Nielsen Museet, Carl Nielsens Barndomshjem, H.C. Andersens Barndomshjem, TID – Museum for Odense og Den Fynske Landsby. Med høj synlighed og tilste­deværelse i byen spiller Museum Odense en vigtig rolle i at forme Odenses identitet. Vi driver nogle af landets vigtigste museer med høj international profil og betydning. Museum Odense har en ambitiøs strategi, og vi er dedikerede til at skabe levende, berigende og overraskende museer til alle.
Læs mere om Museum Odenses strategi her: Strategi 2024-2026

Løn- og ansættelsesvilkår

Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation.

Vil du vide mere?

For yderligere oplysninger om stillingen kontakt kommunikationschef Malene Birkelund på malbi@odense.dk eller mobil: 30 32 98 69 (i uge 27og 31).

Der er forventning om, at du har færdiggjort en relevant uddannelse. Vedhæft relevante eksamensbeviser og eksempler fra tidligere erfaring sammen med ansøgning og cv.

Det praktiske

Ansøgningsfristen er den 4. august 2024. Samtalerne bliver forventeligt gennemført i uge 33 og 34. Forventet startdato: 1. oktober 2024

Museum Odense har administrationsaftale med Odense Kommune, hvilket betyder, at det er Odense Kommune, der praktisk håndterer ansøgningerne m.m. Alle gældende regler om håndtering af persondata og fortrolighed overholdes i den forbindelse.

SØG STILLINGEN