Bæredygtigt fællesskab i kulturhistoriske rammer: Spis med Bronx i Møntergården

Bronx og Møntergården inviterer til fællesspisning og paneldebat i Nyborgladen i anledning af Kulturens Døgn Odense.

Omdrejningspunktet for arrangementet er bæredygtighed. Det gælder både socialt, når vi samles om et godt måltid mad ved langbordene, og miljømæssigt, når vi sætter fokus på madspild og genbrug gennem tiden.

Før buffeten åbner, er Cindy fra Bronx ordstyrer på en spændende paneldebat mellem forskellige aktører inden for bæredygtighed. Temaet for debatten er “Reparationer gennem tiden” og handler om, hvordan vi kan bruge fortidens redskaber til at se nye fremtidige muligheder.

Det koster 100 kr. at deltage i arrangementet. Du kan købe et udvalg af lækre, økologiske drikkevarer i baren, både før og under middagen.

Menuen er vegetarisk og bl.a. lavet af overskudsfødevarer fra Stop Spild Lokalt, som flere gange om ugen reder flere tons mad og deler ud. Buffeten består af “grønne” bøffer, rødebedetatar, ovnbagte grønsager, spidskålssalat, hummus, ingefærsyltede gulerødder og hjemmebagt brød.

Bronx er en frivillig forening drevet af mennesker, der brænder for kreativitet, kultur og bæredygtighed. Alt sammen med fællesskabet som centrum.

Du køber din billet her: