Releasekoncert: Farvernes landskab – toner til Jens Rosendals digte

Lad dig rive med når Duo Askou//Andersen sætter smukke toner til Jens Rosendals digte om kærlighed og smerte.

Violinist Hanne Askou og Frode Andersen, accordeon
Den klassiske duo, Duo Askou//Andersen, fejrer denne aften udgivelsen af deres nye album:
FARVERNES LANDSKAB – toner til Jens Rosendals digte.
Duoens nye album indeholder 17 melodier til Jens Rosendals sange, arrangeret i klassiske, kammermusikalske, instrumentale udgaver for violin og accordeon.

De to solistuddannede klassiske musikere, violinist Hanne Askou og Frode Andersen, accordeon, udgiver hermed deres fjerde fælles album med sange, salmer og folketoner. Deres tidligere udgivelser med bl.a. danske sange fra Højskolesangbogen, nordisk folkemusik og musik af Kai Normann Andersen har opnået stor popularitet, flotte anmeldelser og spilles ofte i radio og tv.

Museumsinspektør Ida-Marie Vorre fra Carl Nielsen Museet vil også være til stede, og give en kort indføring i lighederne mellem digteren Jens Rosendal og komponisten Carl Nielsen og deres indflydelse på fællessangen og Højskolesangbogen i deres levetid. Der vil naturligvis også blive lejlighed til at synge et par fællessange.

Koncerten finder sted onsdag 13. september kl. 19 – 21 i Carl Nielsen Museet, Odense.

Entré: 100 kr. inkl. et glas vin.

Køb din billet her