Podcast: Elektriciteten kommer til Danmark

Podcasten De banede vejen er produceret af Vores Tid – et mediesamarbejde, som Museum Odense er en del af.

Thomas B. Thrige er netop vendt hjem til Odense efter flere år i USA. Han har åbnet sin egen lille virksomhed, hvor han reparerer cykler og roder med elektricitet. Han har noget, der i større grad bliver eftertragtet i det danske landskab, nemlig indsigt i elektricitet. Lyt til historien om Thomas B. Thrige, og hvordan han sætter lys i de danske gader.

Vært og tilrettelægger: Olivia Friis Uhrbrand, historiker og Nikolai Sørensen, historiker. Tilrettelægger: Magnus Klarskov. Medvirkende: Dyveke Skov Larsen, museumsinspektør, Museum Odense. Jens Toftgaard, kulturarvschef, Museum Odense. Sissel Bjerrum Fossat, museumsinspektør, Museum Odense. Redaktør: Lasse Charley Pedersen.

Podcasten er produceret af Willmore med støtte fra Otto Mønsteds Fond, CO Industri og Dansk arbejdsgiverforening.

Emner: Energihistorie, Thriges Kraftcentral

Mere 'Vores Tid'