Fødselsdagsfejring i H.C. Andersens Hus

H.C. Andersens Hus byder jer velkommen til en fødselsdagsfejring i de gode fortællingers tegn!

Kan du huske markmusen fra eventyret om Tommelise? Markmusen inviterer Tommelise til at bo hos sig, hvis Tommelise gør rent og fortæller hende eventyr.

På H.C. Andersens fødselsdag kan du besøge H.C. Andersens Hus og se vores nye udstillingselement, Markmusens Hule, som åbner samme dag. Med din familie kan du gå på opdagelse i Markmusens Hule og se, hvordan hun bor, og hvad hun har i sine gemmer.

Er du interesseret i at komme ind bag kulisserne og høre mere om tankerne bag Markmusens Hule kan du kl. 13.30 høre et oplæg med udstillingsdesigneren bag hulen Luise Midtgaard. I samtale med formidlingsleder Sine Jensen Smed fortæller hun om, hvordan hun har skabt et markmusehjem til verdenshistoriens måske mest kendte markmus.

I Ville Vau – vidunderverden for børn – kan I få Tommeliseeventyret fortalt af vores dygtige fortæller, og i Atelieret kan I lave en række forskellige fantasifulde kreationer. I kan bl.a. lave jeres egen markmus – eller I kan lave smukke svaler, der flyver ud i verden.

Ude i museets have kan I deltage i en helt særlig workshop, hvor I skal på jagt i haven efter gode historier til Markmusen. Det er gratis at deltage i arrangementet i haven. De øvrige aktiviteter kræver almindelig billet til museet.

DAGSPROGRAM

Kl. 11.00: Åbning af Markmusens Hule

Kl. 11-15. Kreativ workshop i atelieret. Lav din egen smukke fugl, som flyver med Tommelise på ryggen til et blomsterland.

Kl. 11-15 workshop i museumshaven. Gå på opdagelse i haven sammen med din familie og find eventyr og historier til markmusens samling (gratis)

Kl. 11, 12 og 15: Levende fortælling i Ville Vau

Kl. 13.30: Talk med udstillingsdesigner Luise Midtgaard om arbejdet med Markmusens Hule